28. dec. 2009

Året der gik - Godt nytår!!!!

Året der gik.... ja 2009 har været et spændende år mange måder!!!!


Queeny og jeg har udviklet os meget sammen i år...
Vi startede året med lige at være kommet op i klasse 3 i HTM.

Vi startede ud med en rutine til Queen... men den var vist ikke helt god og jeg lagde hovedet i blød for at finde noget musik der virkelig betød noget for mig...


Vi kastede os ud i temaet ringenes herre, som vi havde debut med i slutningen af april.
Vi vandt klassen og Queeny fik sit første cert. herefter gik det bare derud af og Queeny kunne kalde sig HTM Champion den 2. august 2009. Det var virkelig en stor dag for mig - det har jeg aldrig prøvet før - har ikke engang været tæt på....






Vi har været til en del konkurrencer i år, en af de mere specielle var konkurrencen i Næstved. Her var dommerne fra UK inviteret, Kath og Karen... Queeny var så heldig at få begge deres "favorit" rosetter... det var rigtig stort for mig - og så var vi på et super kursus to dage efter.
Det var også til denne konkurrence at det blev offentliggjort at vi skulle repræsentere DK ved NM i Herning - Vi - Queeny og jeg skulle være en del af det danske landshold!! wow!!!

NM var en kæmpe oplevelse - vi vandt guld som hold og Queeny vandt sølv individuelt!! En kæmpe oplevelse at stå der sammen med HTM landsholdet og modtage vores pokaler og rosetter... jeg var en meget stolt hundeejer og dansker!!!!!!



HTM landsholdet



Queeny har i 2009 været med i opløbet om Årets hund, både i DKK og BC klubben. Hun blev Årets nummer 2 i HTM3 klassen i både DKK og BCK og Årets nummer 3 i FS1 i BCK.


2009 har udviklet både Queeny og jeg - og os to sammen!!! Vi har virkelig udviklet os træningsmæssigt og konkurrencemæssigt - jeg kan slet ikke vente til hvad 2010 byder af oplevelser for os....

Vi har planer om at fortsætte med vores HTM Ringenes Herre et stykke tid endnu - men jeg er begyndt at tænke videre i ny musik og program... vi vil kaste os over "soundtracket til Avatar" eller Robin Hood - har begge musikstykker på tegnebrættet - så må vi se hvad jeg vælger......


Vi er også godt igang med vores FS2 program - jeg glæder mig rigtig meget til at have lavet programmet helt færdigt så vi rigtig kan få trænet det - .... Superman som vi har danset til indimellem i 2009 har aldrig været trænet rigtig grundigt.... men det er rart at kunne variere lidt mellem Freestyle og HTM i den daglige træning....


I 2009 har vi også hyrdet en del - Queeny er fantastisk og jeg er mindre fantastisk, men hun har god tålmodighed med mig... Det er en fed sport og vi har været på en del kurser.. Vi skal helt sikkert op i en klasse 1 i 2010.



Nessie har brugt det meste af 2009 i HTM3 klassen... Vi har haft en lille pause fra konkurrencerne i den sidste del af 2009 da vi er rendt ind i en lille konkurrence krise..

Nessie er fantastisk dygtig til rigtig mange positioner og hun bevæger sig så utrolig smukt og er meget præcis i den daglige træning - til konkurrencerne glemmer hun lidt hvad hun kan....
Men det er jo altid handlernes skyld - så jeg har nu skiftet træningsstrategi og håber på at dette kan hjælpe os lidt på vej..... Hun kommer ihvertfald stærkt igen i HTM3 i 2010. Hun er en fantastisk lille hund og jeg glæder mig til at konkurrere med hende igen...

Nessie har gjort det rigtig godt i rally lydighed i år. Hun startede med af få 100 point og vinde klassen til sheltiedagen i juli. Herefter fik hun 84 point i øvetklasse på en regnfuld dag i Hillerød.

Så præsterede hun, at få 100 point og vinde sin klasse i Albertslund og er nu i expertklassen. Denne skal vi prøve kræfter med i marts 2010 i Mørkøv.



Tak til alle HTM folkene som gør det så specielt at være en del af denne sportsgren og tak til alle hundefolk som gør det helt fantastisk at være en del af denne verden...

Rigtig godt nytår til alle!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar