6. dec. 2009

Ugerne der gik...

I sidste weekend var jeg dommer ved HTM konkurrencen i Værløse. Hverken Queeny eller Nessie skulle stille op til denne konkurrence.
Nessie er stadig ikke klar til sit nye HTM program og Queeny's program havde jeg ikke kunne vise ordentligt, da Værløse hallen er noget lille...
Dette skulle også vise sig at det var godt, at jeg ikke havde tilmeldt hende, da hun har været småskadet siden NM. Hun har været rengående når jeg har holdt hende i ro, men haltet når jeg har arbejdet med hende... Men efter 3 besøg hos Lone er hun nu igen fit for fight!!!

Søndag og mandag i sidste uge var vi på kursus med den engelske Richard Curtis. Det var et rigtig godt kursus og jeg fik en masse inspiration til mit nye FS program og nogle konkrete øvelser til at forbedre vores HTM.

I lørdags var vi til aften konkurrence i Sorø. Jeg havde 4 starter... Den første var Queeny i sit HTM3... HMM jeg var ikke helt tilfreds med vores præstation... Queeny var bestemt fyldt med masser energi, så det var jo dejligt... men vi fik lavet en del fejl i vores overgange til de forskellige positioner. Men men jeg må jo huske på, at min fantastiske, skønne hund kun er 2 1/2 år og er inde i en noget ustabil periode lige nu.... Så alt taget i betragtning så var det fint nok!!!
Der skal bestemt også være plads til, at det ikke er perfekt det Queeny leverer... Men hun er som regel en meget stabil hund synes jeg selv - så der skal bestemt også være plads til svinkeærinder fra hendes side...

Nu holder vi HTM træningsfri i resten af december og får istedet trænet lidt på vores nye FS program, hyrdning og sætter forkus på at Queeny igen kan komme i god fysisk form - lige før NM var hun i super form, men siden har vi været nødt til at stoppe vores løbe og cykel træning... det savner vi vist begge to..
På onsdag skal vi også ud og svømme i Taastrup svømmehal...

Nå, tilbage til konkurrencen i lørdags - Nessie og Ivanhoe havde comeback i 6+ klassen... Sofie og jeg havde virkelig haft det morsomt med at træne programmet - og det var mindst lige så sjovt at være i ringen med... Jeg grinede og havde det rigtig sjovt...

Det var tankevækkende - lige så sjovt som jeg havde det der - lige så sjovt vil jeg have det når jeg går ind med Queeny i HTM3.... Jeg ELSKER at træne med Queeny og jeg glæder mig vanvittigt til at skulle til konkurrencer med hende... men fordi det betyder utroligt meget for mig når jeg er inde med Queeny, glemmer jeg indimellem at nyde det mens jeg er der inde.... Hvis jeg formåede at nyde det er jeg slet ikke i tvivl om at vi begge to ville gøre det endnu bedre... så det er mit vigtigste mål for 2010 - Jeg skal nyde at være i ringen - allermest for Queeny skyld!!! Så det vil jeg arbejde meget med.

Nessie var også inde i julekonkurrencen - hun var en lille stjerne... hun var så sød og det var dejligt at være i ringen med hende...

Så vi opnåede:
1 plads i HTM3
1 plads i 6+
1 plads i juleklassen.... så var fint!!!

Det var så sidste konkurrence i år... men sikke et år.... Queeny er blevet HTM champion og deltaget i Nordisk mesterskab. Vundet guld på hold og sølv individuelt!!! Og vigtigere er at vi har haft et fantastisk træningsår - Vi har udviklet os utroligt meget sammen - vi det vil vi blive ved med....
Vi glæder os meget til et 2010 i HTM's tegn.

1 kommentar:

  1. Hej Anja.
    Hvor er det super flot - det I har nået! Og JA! de er stadig noget unge, vores hunde. Figaro skal lærer at være indendørs - det var 3. gang i lørdags, så det er ikke meget han har prøvet det. Han føler sig lidt presset, når der står folk tæt på. For øvelserne - dem kan han godt, sådan nogenlunde (måske ikke til 10) men pænt. Jeg har det på samme måde som dig NYD DET DOG.
    Vi ses - forhånbentlig - snart
    Knus Pia og Figaro

    SvarSlet