30. jan. 2012

Siden sidst og VM 2012

Siden NM 2011 har vi holdt en god lang og velfortjent HTM pause.... selvom vi alle 3 elsker denne sport - så er det også rigtig dejligt med en pause efter et meget hårdt og begivenhedsrigt efterår med OEC og NM.

Vi har brugt tiden til at gå lange ture... hyrde.... løbe agility, i svømmehallen og bare slappet af :-) - eller det vil sige at Queeny har været i svømmehallen - Nessie synes at livet er alt for kort til at svømme og blive våd.

Nytåret gik over alt forventning - Vi var hjemme hos min søster til kl 22 og hundene klarede det SÅ flot - de tyggede ben og var ikke bekymrede et eneste øjeblik :-) Kl. 22 kørte vi så til Dronning Mølle og holdte sidste del af nytåret sammen med Sofie og Quincy. Hyggeligt og dejlig stille....

Den 5. januar drog vi til Göteborg sammen med Johanna, Soda og Trouble. Vi havde fået den geniale ide at afholde et rally kursus dagen inden og jeg var først i seng kl 24 - Johanna hantede mig kl. 3 GAAAB.... men jeg skal ikke brokke mig, Johanna kørte hele vejen... tak Johanna som sædvanlig!!

Vi skulle være dommere og jeg skulle deltage i FS1 med genopståede Superman... Jeg har jo taget afsked med Avatar - og det var vældig sjovt at stille op i FS, ganske uforpligtende... Queeny og jeg, hvis jeg selv skal sige det, så var vi ikke fantastiske.... Queeny kunne utrolig nok huske programmet til trods for at vi ikke har trænet det et års tid - hun husker som en gammel elefant :-) hmnnn så det vil sige at hun huskede det faktisk bedre end mig... hvilket resulterede i at hun lavede tricksene liiiiidt for hurtigt.. hi hi hi hi jeg kunne ikke lade være med at grine af os :-) men dommerne har ikke set det samme som jeg følte, for vi fik en 1. plads ud af 20 mulige.. yeah en flot roset jeg fik med hjem....

NEJ hvor var vi trætte da konkurrencer nåede til vejs ende ved 18 tiden......og så skulle vi til fin dommer middag... det var vældig hyggeligt at spise med vores værter og tro det eller ej, men jeg synes faktisk at jeg bliver bedre og bedre til at forstå vores gul/blå naboer.
Lørdag og søndag deltog vi i rally og jeg dømte Agria finalen.
Johanna og Soda lavede nogle super flotte opvisninger i store ring - jeg havde sagt nej tak, men da jeg stod med alllle disse mennesker fortrød jeg lidt - men men Avatar har sagt farvel for good!!

I lørdags var Nessie, Queeny og jeg ovre og besøge Hanne Rudbeck som ejer Queenys far Joe. Queeny var en super stjerne på fårene... Vi trænede fradrivning, udløb og for første gang deling... Queeny var i syvende himmel - Nessie fik selvfølgelig også en tur, hun er bare super uartig da jeg ikke kan fange hende igen... men hun er meget sød ved fårene så det gør ikke så meget.

 Queeny på fårene

Far Joe - se lige det udtryk.. æblet falder ikke langt fra stammen :-)

Vi sluttede dagen af med en god tur i en Fynsk skov sammen med Hannes gåtur veninder og deres 8 hunde. Queeny synes især godt om en blanding af en sheltie og en dansk/svensk gårdhund. De legede og legede og fløj rundt mellem træerne.... de havde bestemt en fest og jeg havde to trætte hunde med hjem.... Queeny har i sin iver desværre trådt forkert eller noget så hun haltede på venstre forben lørdag aften :-((( men var haltfri allerede søndag morgen... vi tager den med ro et par dage og så skal vi op til Lone imorgen, så hun kan blive rettet.. så tror jeg hun er fit for fight igen.

VI SKAL TIL VM
Queeny og Nessie er begge blevet udtaget i HTM til at repræsentere Danmark ved VM 2012 som løber af stablen i maj i Østrig.
Vi glæder os...
Vi er spændte...
Vi har TRAVLT...

Nessie fortsætter med sit program til Twilight temaet - det er stadig et program med masser af mulighed for udvikling og så har vi ikke brugt det så lang tid.


Queeny............... ja, der skal jeg have lavet et helt nyt program, kostume m.m..... Jeg har lavet musikken og er igang med at koreografere programmet.... men hold da op - der er laaaaaaaaaaaaaaaang vej igen.... men det er spændende at bygge et helt nyt program op og vi er begyndt at træne positioner og tricks.... så vi skal gøre alt hvad vi kan for at være vores pladser værdige.... Queenys nye tema er Titanic. Jeg elsker filmen meget højt. Men det er nu historien bag jeg gerne vil fortælle... tragisk, forfærdelig, sørgelig, mange mennesker gik i døden sammen med deres kære..... Vi skal gøre vores bedste for at fortælle denne tragedie med den største respekt.

Det tager virkelig lang tid at gøre et klasse 3 program klar til konkurrence - og vi har knap 4 måneder til at gøre os VM klar - arghhh, nå jeg må holde op med at tude og så se at komme igang :-))) Jeg glæder mig super meget til hele processen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar