26. jun. 2011

Sidste nyt.............

Hmmnn jeg må altså se at blive bedre til at opdatere..... Hmnnn tja hvad er der sket siden sidst??

Mads og jeg har været en skøn tur til Berlin - vi fik gået en masse og set en masse og slappet af en masse - lige nøjagtigt som en ferie skal være :-) men den var nu alt for kort....


Hundebasserne blev passet af Sofie - de havde haft det skønt!!!


Så har vi været på Bakken - det er altid hyggeligt med den årlige tradition og super god træning med masser af forstyrrelser - meeeen jeg har svært ved at være på scenen og udføre mit HTM program........ men men hyggeligt var det :-)



Efter Bakken tog vi til min far i sommerhus og spiste grillmad og hyggede - hundene hyggede sig i haven og charmede alle de kom i nærheden af.... OG ja så er Nessie nu også iført Louis Vuitton halsbånd - TAK Hanne... man kan ikke se det - men men jeg ved at det er der :-)))


Mads & Nessie










Den 10 juni var vi hjemme hos Helle, sammen med Emmy - vi trænede og havde en super hyggelig aften.... det er altid skønt at være i deres selskab og jeg fik super hjælp med træningen.... vi grinede og hyggede - lad os snart gøre det igen :-))















Vi har også været til super træning hos Johanna - Queeny går til LP / tricks og Nessie til rally... vi nyder det i fulde drag..... Det er super duper træning... Nessie skal snarest stifte bekendtskab med Championklassen...





Queeny har tabt sig 2½ kg - det klær hende virkelig..... jeg er helt flov over at hun har vejet så meget for meget..... og vi fortsætter slankekuren ca. 1 kg mere - jeg lover mig selv OG Queeny at hun aldrig skal komme til at veje for meget mere....



I sidste weekend var vi til konkurrence i Valby - vi havde bedre vejr end de havde lovet.... Jeg var dommer i de første klasser og skulle selv konkurrere i HTM3 med begge hunde.











Queeny var jeg virkelig tilfreds med - og de ting i programmet som vi har haft fokus på i træningen blev veludført - ihhh jeg har en fantastisk hund!!!!


Nessie klarede det første minut til UG - wow hun var god.... herefter kunne hun kun cirkle og cirkle og cirkle... og det gjorde hun da også fint - men det er ikke så ønsket i et HTM program :-) Vi træner videre - men motivation det mangler jeg ikke... blot "lidt" kontrol..... Hi Hi hun er skøn.... Vi lavede det om til træning og træner videre...


Et par dage inden Valby trænede Sofie og jeg i en park i Albertslund - da vi havde trænet legede Quincy og Queeny... pludselig lyder der en mærkelig lyd og Queeny sætter sig og svinger rundt med hovedet - det så virkelig mærkeligt ud - ARGGHH hvor blev jeg bange.... jeg undersøgte hende over det hele og fandt en flænge lige under hendes øje og nede på ryggen.... stakkels pige hun var løbet ind i et metalhængsel som stak udfra en stolbe i - hun havde ikke set det i deres leg.... hun var meget pylret bagefter og jeg tror at hun havde ondt i sit lille hoved - men puha hvor var jeg lettet over at det ikke havde ramt hendes øje.... dagen efter var hun atter på toppen... phew!!!


I torsdags var vi ude på en af vores yndlingsture - de 13 km rundt om Farum sø. Hundene elsker den tur....












Så er det sikkert at der bliver et EM i Danmark den 22 & 23 oktober 2011 i Sorø - det er super og så vigtigt for sporten at dette mesterskab bliver afholdt - jeg tager ved gud hatten af for DKK og HTM udvalget for igen at stå i spidsen for sådan en begivenhed. Så hååååber jeg bare at Queeny og jeg kommer i betragtning til HTM landsholdet - jeg og Q ville elske at deltage :-))





Følg med her på bloggen: oec2011.wordpress.com



Så er der vist ikke sket nævneværdigt mere herhjemme i Rødovre.....


Nu ser vi frem til at Sofie, Q'erne og jeg tager til Sverige om 14 dages tid til HTM konkurrence og kursus!!! og så skal jeg på fortolkningskursus i næste weekend - dog uden hunde.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar