2. jan. 2011

Året der gik - 2010!!!

Sikke et år....... det har været lærerigt, budt på mange spændende oplevelser og udviklet Queeny og jeg - både træningsmæssigt og ikke mindst i konkurrencemæssigt :-)

I januar afholdte Sofie, Lyngholm hundeskole og jeg en HTM konkurrence i Holbæk. Da vi planlagde det var det umiddelbart en rigtig god ide.... hmmnn sneen overtog Danmark og vi besluttede at rykke første start et par timer. De fleste mødte op i fantastisk humør og det endte med at blive en rigtig god og ikke mindst uforglemmelig konkurrence.


I februar fik jeg en invitation til at repræsentere DK i HTM til Verdensmesterskaberne i juni i Herning! Jeg var bare SÅ glad og spændt - det har været et fantastisk mål at have. Queeny og jeg trænede på mange planer - vi lagde meget vægt på være i god fysisk form og træne hver eneste lille detalje i vores program - Være meget bevidst om min egen performance osv. osv. Det var en fantastisk proces fra februar og frem til juni.....



I marts blev jeg kontaktet af Metro Express, hvor de gerne ville lave en artikel om "dansende hunde" Da jeg fik det på det rene, at det ikke var deres hensigt at gøre grin med sporten, indvilgede jeg og havde faktisk en rigtig god eftermiddag sammen med Christiane Schaumburg - Müller og personalet på avisen - Nessie og Queeny tog det hele som om de aldrig havde prøvet andet.
Nessie fyldte 6 år i denne måned.

Højdepunktet i maj var Johanna og min tur til England - det var en fantastisk tur og Queeny var så nem at have med - min store sejr var at hun kunne præstere i ringen to dage i træk, efter at have været på farten i en hel uge - Jeg var bare så super stolt af hende, jeg kunne slet ikke få armene ned - det var den fedeste tur - 1000000000 Tak Johanna!!


Queeny holdte sin 3 års fødselsdag i England med en dejlig tur på stranden og fine gaver.





Juni - VM!!! Det var en ubeskrivelig oplevelse. Mads og jeg havde lejet et sommerhus ved vestkysten og havde en helt fantastisk uge. Queeny og jeg præsterede det bedste vi nogensinde har gjort til dags dato. Hun var helt fantastisk - knoklede for mig og jeg formåede at stole 100% på hende, ligesom hun fortjener og dette gik hermed op i en højere enhed. Jeg får stadig sommerfugle i maven når jeg tænker tilbage på denne oplevelse.... Danmark fik GULD - Fantastisk!!! Queeny og jeg vandt SØLV individuelt - Jeg er bare så stolt af vores præstation!!!


Nessie opnåede at blive Rally Champion ved Collie klubbens arrangement i starten af juni- Super sheltie!!!


I starten af juli gik turen til Sverige til en dobbelt weekend konkurrence - Det var en hyggelig tur, men hold op hvor var det varmt. Men så fik vi også prøvet at præstere i 35 graders varme - puha... men vi fik da reddet os 2 første pladser og 1 tredje plads for vores freestyle program.



Så stod den på sommerferie :-)


I september tog Mads og jeg til Thailand - skøn tur!!!!


Dagen inden jeg tog afsted havde jeg lagt sidste hånd på koreografien til Queeny og mit nye HTM program til musikken Avatar.

Da jeg kom hjem igen, gik vi igang med at træne vores Avatar program - jeg havde som mål at stille op til BCK konkurrencen i midten af oktober. Hold da op hvor vi knoklede for at nå i mål. Vi stillede op - vi gjorde det fint men der var lang vej igen, før at programmet kunne sidde lige i skabet.

Vi blevet denne dag klubmester i Border Collie klubben og blev også årets Border Collie i HTM3.







Dagene efter konkurrencen var vi på kursus med den engelske Attila og jeg havde også fornøjelse at deltage på et tricks kursus med Silvia Trkmann. Jeg elsker at være på kursus og få ny ideer og ny inspiration.

I november blev Queeny og jeg inviteret til at repræsentere DK ved Nordisk Mesterskab i Finland i december - så gik træningen for alvor ind - hold da op, hvor har det været hårdt arbejde... for jeg måtte lave om på det oprindelige program for at få det til at flyde på så kort tid........og træne og træne og træne... både med og uden Queeny...... og oven i det så kæmpe med vintervejret.... Men spændende og lærerigt har processen været.


I december gik turen så til Finland - Sofie og jeg tog afsted om tirsdagen og havde en rigtig hyggelig tur og nogle dejlige dage i Finland inden NM løb af stablen. Igen tog min lille stjerne hele turen i stiv pote - og hun havde masser af energi og power når det gjaldt.....

Danmark forsvarede sit NM guld JUBII og Queeny og jeg gik videre til finalen.

Her dansede vi os til individuel GULD medalje- jeg vil aldrig glemme det øjeblik, hvor nationalmelodien spillede for min lille hund - det var fantastisk!!!


Så er en dejlig jul i familiens skød veloverstået og vi havde en super hyggelig nytårsaften sammen med familien Hjorth og det er så skønt at kunne give hundene en nytårsaften uden bekymringer.








Chica er blevet mor til 5 skønne hvalpe og de skal blive spændende at følge.



Så kort fortalt, så er der sket rigtig meget for os i år - det har været et succesfuldt år baseret på vores resultater, men også på det personlige plan og jeg er så ubeskrivelig taknemlig for alle de fantastiske oplevelser mine hunde har givet mig i år - jeg kan slet ikke vente med at tage hul på år 2011 - jeg håber på at vi har et ligeså spændende år i vente.



Jeg glæder mig til at skulle igang med at træne og stille op med Nessies nye HTM program til Twilight soundtracket og jeg ser utrolig meget frem til at kunne have god tid til at træne Queenys Avatar program. Jeg glæder mig til at se programmet udvikle sig og knokle med alle detaljerne.

Tak til det danske landshold, for at gøre vores oplevelser sammen uforglemmelige. Tak for jeres gode humør - det er så fedt at være sammen med jer.
Tak til min dejlige Mads for at støtte mig og tage med mig til VM og flere konkurrencer i årets løb. Det betyder mere end du kan forestille dig. Jeg elsker dig!!

Tak til min fantastiske Queeny, du er ikke mindre end fuldstændig FANTASTISK!!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar