8. mar. 2010

En heftig uge......

Puha sikke en uge vi har været igennem......

I lørdags den 27/2 afholdte Sofie og jeg tricks kursus i DGI. Det var en kold, men interessant dag - og alle kursisterne gik hjem med en træt og velstimuleret hund. Vores hunde var dygtige og meget artige demohunde...

Søndag opstartede vi nye hold op i Farum - det er altid spændende, men også hårdt at starte nye hold op. Men det gik rigtig fint og folk var engagerede og havde nogle søde hunde.
Efter en lang dag i Farum, må jeg indrømme at både hundene og jeg var godt trætte og vi glædede os til at slappe af.... men midt i afslapningen ringede Sofie og meddelte den triste nyhed at vi ikke længere kunne have hold på træningspladsen i Farum, da der var 1 nabo der ikke gad have, at der kørte biler ude på den offentlige vej.... øv øv - det var virkelig en meget sørgelig nyhed.... men jeg gik straks igang med at sende mails til gud og hver mand for at finde noget nyt..

Mandag skulle jeg starte på efteruddannelse - det er altså lidt hårdt at sidde stille på skolebænken sådan en helt dag - men bestemt interessant... Eftermiddagsturen gik til Bernstoffsparken, dejligt at gå en lang tur når man har siddet stille hele dagen.

Tirsdag blev jeg ringet op midt i alle de kloge ord fra Karen Frost som var blevet kontaktet af Metro Express. De ville gerne lave en artikel om HTM. Jeg ringede journalisten op og blev orienteret om artiklens form. Det var Christiane fra "Live fra Bremen" der skulle prøve noget anderledes... Efter at jeg havde sikret mig at det ikke var hensigten at gøre grin med sporten indvilgede jeg i at møde op på Metro Express dagen efter. Om eftermiddagen tog jeg op til Sofie og fik trænet og hygget.

Onsdag bød på endnu en dag på efteruddannelsen - puha det er altså ikke lige mig først at være hjemme kl. 16.30... godt det ikke er sådan til hverdag!!!
Men hundene og jeg skulle jo på Metro Express og vise HTM. Vi blev modtaget af Christiane og journalisten - De var vældig flinke og interesserede i HTM og hundene. Hundene var eksemplariske og vi fik vist både Freestyle og HTM. Nessie dansede med Christiane og var en meget sød sheltie - og Queeny fik super træning med et kamere 5 cm fra hendes hoved hele programmet igennem... Det var en rigtig god oplevelse og de var meget begejstrede for sporten.


Torsdag igen afsted i skole og på vejen fik jeg taget en Metroxpress - og så at Queeny var på forsiden..... det var blevet til en rigtig fin artikel: www.metroxpress.dk/nyheder/dagens_avis/
Om aftenen kørte vi til Holbæk og deltog i Johannas rally dommer eksamen - begge hunde var super dygtige. Johanna klarede eksamen med bravour - hold op hvor var det koldt, så vi skyndte os hjem da vi var færdige.

Fredag - sidste dag på uddannelsen..... om eftermiddagen tog vi til Taastrup hundesvømmehal og Queeny svømmede i næsten 1/2 time uden pauser. Hun er virkelig kommet i rigtig god form. Hun er bare så sød, hun kaster sig ud i vandet og leger med bold og nyder virkelig at være der... Om aftenen stod det på god mad og X - factor.

Lørdag skulle vi på skovtur med hvalpeholdet - sikke et skønt vejr.. vi mødte op i Hareskoven 1 time før så vi alle 3 kunne få løbet en tur - men hold op hvor var det glat. Det var desværre kun hundene der kunne præstere at løbe den dag. Vi havde en rigtig god hvalpetur og så fik vores egne hunde en ekstra tur bagefter. Om aftenen tog vi hjem til Sofie og Peter og spiste god middag, sammen med Charlotte og Peter... det var rigtig hyggeligt! Men både Charlotte og jeg havde fået den forståelse at vi begge skulle have dessert med.... så det blev til to desserter... puha hvor var vi mætte - Mads, jeg og hundebasserne kunne trille hele vejen hjem.

Søndag stod den igen på træning i Farum og bagefter skulle jeg op og kigge på en træningsplads i Hørsholm. Den er super og ligger på et højt punkt i Hørsholm - meget smukke omgivelser. Så det er jeg bare så glad for....

Her mandag må jeg indrømme at jeg er lidt flad - Queeny og Nessie er ikke så enige så vi har lige trænet en rigtig succesfuld træning nede i kælderen..... nu skal jeg slappe af.....

Hold da op hvor jeg ønsker mig et kamera - sikken en masse spændende billeder jeg kunne tage... men nej intet kamera - ergo ingen billeder af mine dejlige hundebasser og vores oplevelser..... øv!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar