2. aug. 2011

Sverige og konkurrencer







Den 14 juli kørte Sofie, Queeny, Quincy, Nessie og jeg til Linköbing til konkurrence og kursus - men allermest for at komme på en lille ferie sammen og nyde det svenske.




Vi havde lejet en MEGET LILLE hytte på 9 Kvadratmeter - men men vi kunne godt være der og hyggeligt var det.









Vejret var ikke noget at råbe hurra for da vi ankom, så på med regntøjet og afsted i den svenske skov der lå lige ved siden campingpladsen. Skønt!! Efter 2 timer var det godt med noget lækkert mad og ned under dynen - og sove...... eller det synes Nessie og Quincy var lidt opreklameret - næhhh de skulle da lige holde øje med og GØ af alt der gik udenfor... Grrr jeg er ikke kendt for at have den største tålmodighed om natten - men da Sofie spildte et helt glas vand i sin seng - grinede jeg så meget at jeg vågnede helt - om morgenen kunne vi konkludere at vi faktisk slet ikke havde fået sovet en eneste time - hmnn jep vi var trætte!!


Vi skulle til konkurrence som heldigvis først begyndte kl. 13 - 85 starter fordelt på HTM og freestyle - jep det tegnede til at blive en laaaaang

Det var rigtig sjovt at se en masse gode og mindre gode HTM og Freestyle programmer - det ser ud som om at motivationen for HTM virkelig har sat ind i Sverige . SUPER FEDT!!! Der var 20 starter i HTM1 og HTM2 og HTM3 var også rigtig godt befolket. Det glæder mit HTM hjerte :-)


Vi skulle op sådan ca. midt på dagen. Vejret var ikke helt med os - der kom nogle gigantiske byger.. and guess what - da jeg skulle på med Queeny tog det til - øv øv - Avatar i regnvejr - tja....


Queeny var - hvad skal jeg kalde det..... initiativrig - hmnn hun fik ihvertfald en masse "fine og uforudsigelige" ting med ind i vores program som jeg ikke var helt enig med hende i - men DET var hun.... :-) Vi klarede det nu meget fint alligevel og fik flotte point og en 1. plads.

















Sofie og Quincy skulle op i FS3 og kl. blev hen af 21 før det blev deres tur i ringen - Quincy var super super dygtig og de fik en flot 1. plads og blev dermed Svensk Champion Juhu!!!


Bagefter gik turen hjem i seng og tak Nessie og Quincy - så fik vi sovet... ahhh


Lørdag og søndag var vi på kursus med guruerne Kath og Karen - det er 3. gang jeg er på kursus med dem - det var et super fint kursus og vi fik helt sikkert noget med hjem












Aftenerne gik med lange ture og god mad. skønt!! Søndag kørte vi hjem med 3 trætte hunde. Tak Sofie for en skøn skøn tur...










Den 24 juli var der HTM konkurrence i Vallensbæk - Border collie classic. Hold da op hvor det regnede og var bidende koldt - ØV!!



Queeny's og min præstation i ringen var ikke noget at prale af - æv æv æv sikke en l...... omgang. Jeg blev temmelig ked af det bagefter fordi jeg ikke helt kunne lure hvad der var gået galt?? At vi måtte diske os selv, det er hvad der sker.. men ikke lige at kunne finde årsagen til at vores samarbejde ikke fungerede - det er noget der kan få humøret i bund :-(


Men sådan er det jo indimellem og jeg tog mig selv ved nakken og fik trænet en masse i ugen efter. Vi skulle til konkurrence i Vejen lørdagen efter.



Afsted til Vejen sammen med Sofie og Jette. Kl. 5 mødtes de hos mig og da jeg var den eneste der vist havde åbne øjne valgte jeg at køre.... Vi kom godt afsted - men jeg ved ikke hvad det er med parkeringsvagter i DKK. Jeg spurgte til at få lov at parkere så tæt på store ring som muligt og havde også et P-kort da jeg skulle være dommer - og den kære mand han peger i en retning og siger meget overbevisende at det er den P-plads der er tættest på....... arghhh han kunne ikke have bedt os om at parkere længere væk - hold da op hvor var der langt og vi havde fuld oppakning. gosh mine arme rystede i flere timer efter fordi jeg havde båret så meget og sååååå langt.


Nå men teltet op og lidt opvarmning med Queeny - jeg skulle være dommer i et par klasser før vi skulle på - troede jeg........ men pludselig skulle HTM3 være først og jeg første hund.....


Jeg skyndte mig at klæde om og blive mentalt klar - jeg var super nervøs efter vores præstation i sidste weekend..... Men Queeny var en stjerne - jeg var bare så glad da jeg kom ud - og lettet. Hun havde været så dygtig og det med en handler der rystede på hænderne af nervøsitet.... SUPER HUND!!!!


Queeny vandt sin klasse og blev hermed Årets HTM hund 2011.


1 kommentar:

  1. Ihh.. I er SÅ seje!! Stort tillykke med titlen Årets HTM Hund :)

    SvarSlet